Historia Ford Escort w konkursie (część 1)

samochody rc

Pewnego dnia zacząłem szukać informacji i szczegółów na historii tego słynnego modelu. Po trochu jest rzeczą było łączenie… i w końcu, to był po prostu curisear cztery rzeczy, ma stać się ten Cegła (ogromne) podzielona na części… Postaram się skoncentrować się na sportowe wersje i konkurencji każdego modelu lub generacji, chociaż w ogóle staram się trochę wszystko.

 

Aż do 2002 roku minęło 34 lat modele Escort (licząc że rozpoczęto wysyłkę w styczniu 68, chociaż jego produkcja rozpoczęła się przed), które składają się z 20 milionów sztuk. Ciekawy fakt z towarzyskie pojawił się w Ford znany i nadal używane, RS akronimy, które oznacza Rally Sport (pomimo wielu błędnych znaczenia które zostały podane), mimo, że musiał czekać aż do 1970 r. aby je zobaczyć. Przy okazji towarzyskie słowo w języku angielskim oznacza „Towarzysz”.

 

Znajdź nas w tym czasie: jesteśmy w drugiej połowie dekady lat sześćdziesiątych i oddziału samochody rc Ford w Anglii (znak silnego rynku), potrzebne jest następcą kompaktowy Anglia 105E. Angielski i niemiecki fabryk do tej pory działało niezależnie, postanowił zjednoczyć wysiłki w celu przeprowadzenia wspólnego projektu.

 

W tym samym czasie w świecie konkurencji, a nie będzie bardzo do tyłu w historii, lat 66 i 67 oznaczony jako ważny etap Ford w rajdzie. Podczas tych pór roku owalne marki zgromadził wiele zwycięstw w różnych wyścigach. Tych lat będzie preludium do najważniejszych sukcesów dla Forda. Rodzina kurtyny, zwycięzca pięciu lat, była świadkiem towarzyskie mistrz, która była już w toku.

 

samochody rc

 

Jest to zatem rodzi samochody rc Ford Escort, który począł w 1967 roku i opracowane w ciągu zaledwie 6 miesięcy. Produkcji modelu rozpoczęła się w listopadzie 1967 w Halewood (Anglia) i Kolonia (Niemcy).

 

samochody rc

Zostanie ona przedstawiona publicznie 17 stycznia 1968, w Maroku. To był pierwszy model Escort i początek legendarnej sagi w historii rajdu.

 

Kilka zdjęć z wnętrza i na zewnątrz ten pierwszy Ford Escort:

 

Ford Escort Escort 1968Ford z 1968 r.

 

Pierwsze wersje były 2 drzwiowe sedany, napęd na tylne koła (napęd, właściwie mówiąc), pole 4-biegowa oraz dwa silniki dostępne: jeden z 1100 cc (45 km) i innym 1300 CC (52 km). Wersja GT został sportowy (ale nie dużo inaczej), i ten ostatni silnik poszedł do 64 HP. Koła zębate i kierownicy były innowacje w marki, ale zawieszenia po koncepcja typowy z przodu McPherson (filia Forda w Niemczech był pionierem w stosowaniu tych zawieszenia w 1951 roku konsul Ford) i żywo osi z pół-eliptyczne sprężyny tył.

 

Tutaj jest zdjęcie GT Escort prowadzony przez fiński Rauno Aaltonen i wspólnie prowadzone przez Liddon Henry angielski. Myślę, że albo to był test w Afryce, lub był typowy maraton w tych latach:

 

samochody rc

 

Jego produkcji znajdowały się aż do 1971 roku. To był pierwszy towarzyskie historii. Chociaż już umieścić go jako oddzielny model, następny samochód, o którym mówię, Twin Cam, jest naprawdę sam Escort początkowego. Po prostu chciał rozdzielenia między pierwszy normalnej eskorty, a pierwszy naprawdę sportowy samochody rc Escort 🙂

 

Również powiedzieć, że w tym samym czasie i dziękuję (lub należnych, raczej), uruchomienie Escort, Ford zorientował się że potrzebny specjalny dział, który jest w stanie podjąć i sprawnie dostaw do nowego Forda. W ten sposób narodziła się „Zaawansowanego pojazdu operacji”: AVO. Dla ciekawskich znajdowała się w Arisdale Avenue w South Ockendon, Aveley, Essex, w Anglii.

 

Do listopada 1969 nowych departamencie zostały zatwierdzone, a AVO stał się odpowiedzialny za projektowanie, rozwój i budowa samochodów. Te byłyby sprzedawane w Anglii i Europie przez dealerów Forda Rallye Sport. Pierwszy model pojawił się z AVO był Escort Twin Cam, która została omówiona poniżej. Przybywających w październiku 1971 zrobił już milion eskorty, a do zaprzestania produkcji tego pierwszego Escort, było łącznie 1.076.118 jednostek, w tym wersje Twin Cam.
Rzućmy okiem na niektóre z tych lat, w sytuacji sportowych… Głównym rywalem, który w obliczu Ford był Mini Cooper. Ten mały (i nigdy nie lepiej powiedzieć), samochód urodził się w październiku 1961, z silnikiem 997cc podwójny gaźnik, które generowane 55 HP. Wydawało się, idealny Samochód rajdowy.
Dyrektorzy BMC (British Motor Corporation), wziął bardzo poważnie tej rasy. Tak bardzo, że dali rajd niektóre nieznane do tej pory: zorganizował pierwszy oficjalny zespół rajdów w historii. Zatrudnili serię kierowców i pilotów, wśród których był jednym z pierwszy „Flying Finowie” historii, Fin Timo Mäkinen (nic do czynienia z czterokrotny mistrz w 1996 r., 97, 98 i 99, Tommi Mäkinen, z wyjątkiem nazwisko). Po dobrym początku wyniki, postanowiono zwiększyć moc Mini, jazda 1.071 cm³, dając 70.2 CV. Mini Cooper S (specjalne S), ur. I w ciągu tych lat, zaczął Kuźnia Sława Mini w Monte Carlo, ponieważ zdobył wszystkie badania, które były rozgrywane w Księstwa w latach 1962-1965. Pod koniec 1965 objętość Mini róża 1. 275cc i moc „strzał” do 77 CV. W 1966 roku w Monte Carlo, trzech ministrów gwiazda historyczne sopranów, zajmując czołowe miejsca trzech. Niestety zostały zdyskwalifikowane przez nieprawidłowości w reflektory. Rok 1967, stał się zemsty. Nowe 1275 cm³, otrzymała udoskonalenia, które się jego moc 135 HP (prawie dwukrotnie niż poprzedni!), który zdobył liczne testy. Ale epoki Mini dobiegła końca. Następnego roku (1968) był on zmuszony do znikają po ustaleniu z jakiś przełożonymi rywala, Porsche 911 i Ford Escort.
Dobra będziemy kontynuować temat towarzyskie.
Jak powiedziałem, ewentualnie do 1967 roku przez Ford wobec współzawodniczyć z ten Mini był sedan Cortina, który jechał silnika macierzystego Lotos 1,6 litra z podwójny wałek rozrządu (stąd później nazwa Twin Cam). Ten sam silnik został zamontowany w nowo narodzonych towarzyskie. To narodziny Ford Escort Twin Cam.
Ten oryginalny Lotus silnik cc cubicaba 1,558 i dał dostarczanie 110 km przy 6000 obr/min. Skrzynia biegów była 4 biegowa skrzynia biegów ze sprzęgłem hydraulicznym 8 cali. Opony były około 165/13 i hamulce, przednie tarcze 9,62 cali i tylne bębny. Udał się od 0 do 100 km/h (60 km/h) 9’9 sekund, a jako prędkość maksymalną może osiągnąć 113 mil na godzinę (około. 180 km/h). Ich wartość wynosiła 1.162,78 funtów w tym czasie.
Podwozie otrzymał oznaczenie „Wpisz 49″, było oparte na podwoziu normalnej eskorty („typ 48″), ale wzmocnione i złagodzić.”
Pomimo swojego krótkiego życia był bardzo udany w konkursie. Pierwsze zwycięstwo przyszedł pierwszy Międzynarodowy Rajd w obwodzie Irlandii, w 1968 roku, z Roger Albert Clark za kierownicą. Pokój typu Twin Cam, ale mnóstwo zwycięstw na całym świecie. Ten ostatni był w 1971 Safari Rally.

samochody rc

Aż do czerwca 1971 r., który jest, kiedy zatrzymał się jej produkcji, to był wyprodukowany 883 Twin Cam, który obecnie przeżyć mniej niż 100. Przyszedł czas na emeryturę i sposób jego następcy, zaworów Ford Escort RS1600 16.

samochody rc

W ciągu tych lat towarzyskie wygrał World Rally Championship w 1968 i 1969 roku. Oprócz już wymienionych Międzynarodowy Rajd Irlandii Twin Cam również pokonać w tym samym roku w Holandii tulipan (Niemcy), austriackiej Alpine (Austria), Akropol (Grecja) i rajdu Szkocji, wszystko w zaledwie 8 tygodni. Pod koniec pierwszego sezonu wygrał również znanych i prestiżowych 1000 jezior Finlandii. Ford, ale także mistrzostwo świata konstruktorów. W następnym roku, w 1969 roku, to będzie powtórzyć tytuł.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s